2 juli 2013

Verwijderen van gel nagellak

Zoals jullie al in een eerder artikel konden zien, bracht ik gel nagels aan. Na 7 dagen begon de lak op mijn ringvinger iets los te laten, en omdat ik bleef haken trok ik er een heel stuk af.
Wel even een tip! Trek nooit nepnagels, gelnagels of wat dan ook van je nagels af. Daarmee haal je de bovenste laag van je nagels af en zijn ze heel gevoelig en dun. Gebeurd dit toch, knip dan je nagels kort en doe er een verzorgende lak of olie overheen.
Ik zal jullie laten zien hoe ik dit ga doen.


Als eerst vijl ik met de grove kant van de vijl (of een andere vijl) de glans van mn nagels af. Met een fijne vijl. In het pakket dat ik heb van Sensationail zit er een vijl inbegrepen. Maar deze is te vergelijken met een blokvijl.


Zorg dat je nagels helemaal glans-vrij zijn. En maak ze weer stofvrij.
Dan knip je een wattenschijfje door de midden, en doordrenk je met aceton. Deze wikkel je dan om je nagel en wikkel hier aluminium folie omheen.
Laat dit 5 – 10 minuten zitten.


Als je het aluminiumfolie en het wattenschijfje van je vingers haalt zie je dat de lak op je nagels al een heel deel loslaat. Het ligt dan als een schilfer op je nagel die je er zo afduwt.


De rest van de lak kun je eraf duwen met de nagelkrabber. Ik noem het zo even, maar in feite schraap je de rest van de nagels af. Zorg ervoor dat je niet de bovenkant van je nagels mee schraapt. Het is dus een precies werkje.




Heb je alles verwijderd verzorg je nagels en nagelriemen met een voedende creme of olie.


Liefs,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten